منوی اصلی
همیشه خواستنی ها داشتنی نیست ، همیشه داشتنی ها خواستنی نیست . . . زیمنس گستر | خوراک | سایت مپ

چگونه درد معده را در بارداری کاهش دهیم؟

بارداری تا حدودی باعث ایجاد تنبلی در عضلات دستگاه گوارش می‌شود. در اکثر موارد گوارش آهسته و مشکل می‌شود و زن باردار پس از مصرف غذا احساس سنگینی می‌کند. گاهی ناراحتی‌های دیگری نیز از قبیل احساس درد در سطح معده نیز اضافه می‌شود. مسلماً این مسائل ناراحت‌کننده هستند ولی پیشگیری‌های مؤثری نیز برای کاهش این ناراحتی‌های مختلف وجود دارد. در وهله اول نباید بیش‌ازحد غذا خورد (این موضوع بسیار مهم است) و سپس باید از مواد زیر پرهیز کرد:

– خوردن مواد غذایی بیش‌ازحد غنی و خوردن غذای زیاد باعث معده درد می‌شود. اگر وزنتان بیش از وزن توصیه‌شده در طول بارداری شود این وزن اضافی به شکم شما فشار می‌آورد. برای رفع این مشکل می‌توان سه وعده غذایی روزانه خود را به ۶ وعده تقسیم کنید و در هر وعده مقدار غذای خود را کمتر کنید. هضم غذای کم برای بدن ساده‌تر است.

– غذاهایی که باعث معده درد شما می‌شوند را شناسایی کنید و آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. معمولاً این غذاها شامل غذاهای اسیدی، مواد غذایی ترش، مواد غذایی که تخمیر می‌شوند (گل‌کلم، کلم، حبوبات، لوبیا، مارچوبه و موادی که بیش‌ازحد سرخ‌شده باشند)، غذاهای تند، شکلات، قهوه و نوشابه گازدار است.

برای کاهش درد معده چه‌کارهایی باید انجام داد

– احتمال اینکه غذاهای مایع مشکلی برای معده به وجود آورند کم است، زیرا آن‌ها به‌سرعت از معده عبور می‌کنند، سوپ، ماست، میلک شیک، شیک‌های پروتئین و پودینگ ها انتخاب‌های خوبی هستند.

– به دنبال مایعاتی باشید که سرشار از پروتئین هستند مانند شیر.

– غذاهای جامد را نیز زیاد بجوید تا تقریباً تبدیل به مایع شوند.

– خوردن کباب‌ها، سبزیجات سبز پخته همراه با کره (نه با روغن‌های پخته‌شده) و میوه‌ها.

برای جلوگیری از معده درد در شب حداقل تا ۳ ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.

– هنگام خواب بر روی پهلو چپ بخوابید زیرا در این حالت اسیدهای معده به‌سختی خود را به مری می‌رسانند.

منبع
تاریخ : ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
نویسنده: admin
دسته: متفرقه